loading...
دنیای خنده |دانلود|جک|اس ام اس|عکس|کلیپ|داستان|شعر|طنز|چت روم|موبایل|نرم افزار‎|‎اموزش|اهنگ|سرگرمی
آخرین ارسال های انجمن
مهــــدیه بازدید : 261 پنجشنبه 1390/09/10 نظرات (1)
شاعر زن میگه :

به نام خدایی که زن آفرید / حکیمانه امثال ِ من آفرید

خدایی که اول تو را از لجن / و بعداً مرا از لجن آفرید !

برای من انواع گیسو و موی / برای تو قدری چمن آفرید !

 

ادامه مطلبو نگاه بنداز

شاعر زن میگه :

به نام خدایی که زن آفرید / حکیمانه امثال ِ من آفرید

خدایی که اول تو را از لجن / و بعداً مرا از لجن آفرید !

برای من انواع گیسو و موی / برای تو قدری چمن آفرید !

مرا شکل طاووس کرد و تورا / شبیه بز و کرگدن آفرید !

به نام خدایی که اعجاز کرد / مرا مثل آهو ختن آفرید

تورا روز اول به همراه من / رها در بهشت عدن آفرید

ولی بعداً آمد و از روی لطف / مرا بی کس و بی وطن آفرید

خدایی که زیر سبیل شما / بلندگو به جای دهن آفرید !

وزیر و وکیل و رئیس ات نمود / مرا خانه داری خفن آفرید

برای تو یک عالمه کِیْسِ خوب / شراره ، پری ، نسترن آفرید

برای من اما فقط یک نفر / براد پیت من را حَسَنْ آفرید !

برایم لباس عروسی کشید / و عمری مرا در کفن آفرید

شاعر مرد در جواب میگه :

به ‌نام خداوند مردآفرین / که بر حسن صنعش هزار آفرین

خدایی که از گِل مرا خلق کرد / چنین عاقل و بالغ و نازنین

خدایی که مردی چو من آفرید / و شد نام وی احسن‌الخالقین

پس از آفرینش به من هدیه داد / مکانی درون بهشت برین

خدایی که از بس مرا خوب ساخت / ندارم نیازی به لاک، همچنین

رژ و ریمل و خط چشم و کرم / تو زیبایی‌ام را طبیعی ببین

دماغ و فک و گونه‌ام کار اوست / نه کار پزشک و پروتز، همین !

نداده مرا عشوه و مکر و ناز / نداده دم مشک من اشک و فین!

مرا ساده و بی‌ریا آفرید / جدا از حسادت و بی‌خشم و کین

زنی از همین سادگی سود برد / به من گفت از آن سیب قرمز بچین

من ساده چیدم از آن تک‌ درخت / و دادم به او سیب چون انگبین

چو وارد نبودم به دوز و کلک / من افتادم از آسمان بر زمین

و البته در این مرا پند بود / که ای مرد پاکیزه و مه‌جبین

تو حرف زنان را از آن گوش گیر / و بیرون بده حرفشان را از این

که زن از همان بدو پیدایش‌ات / نشسته مداوم تو را در کمین !

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مجیدشاکری حسین اباد در تاریخ 1390/10/25 و 0:20 دقیقه ارسال شده است

دختری دل سیاه و زیبا رو
عاشق مرد ِ سر به راهی بود
قلب دختر مثال سنگی سخت
روح او چون شب ِ سیاهی بود


روزی آن دخترک به او گفتا
داغ عشقت نهان به دل دارم
کاش می‌شد که همسرت باشم
چشم بگشا ببین که بیمارم

خشم آمد به چهره ی آن مرد
گفت ناگه به داد و فریادی
بی وفایی به ذات پاکم نیست
بر دل خود چه وعده ای دادی

همسرم چون فرشته ای زیباست
عشق ِ من هم برای او باشد
من بمیرم، نبینم آن روزی
در کنارش اگر هوو باشد

من نخواهم زنی سیه دل را
جمله ای گویمت هزاران بار
ای زن ِ حقه باز ِ نالایق
دور شو دست از سرم بردار

قلب مایوس دخترک بشکست
جوی اشکی روان ز چَشم آمد
اشک ریزان ِ او که پایان یافت
فکر شومی‌نهان ز خَشم آمد

رفت نزدیک خانه ی آن مرد
گوشه ای انحنا نهان گردید
تا که مردک ز خانه خارج شد
سوی منزل شد و دوان گردید

آتش خشم و کین آن سرکش
شعله ور شدبه دل حسد افکند
بخت خوش را که دید و مجنون شد
تیشه ای برد و ریشه اش برکند

در زد و زن گشود آن در را
آجری را چو بر سرش کوبید
گشت ناگه به حال بی هوشی
ضربه‌هایی به پیکرش کوبید

خنجر ِ تیز ِ کین برون آورد
ذره ذره به گردنش مالید
چون شکم را درید و چاکی داد
بی امان زن ز درد خود نالید

دست خود را درون پهلو کرد
ناله ای از گلو چنان آمد
چون کشید آن جنین ِ کوچک را
جوی خونی از او روان آمد

شب که شد مرد بینوا برگشت
دید،بر خانه خون فراوان است
پرکشیدن جنین و آن همسر
در سرایش دو جسم بی جان است

کنج خانه اش آن زن ِظالم
دست ِپر خون و چهره ای خندان
آنچنان با ولع به خوردن بود
قلب کودک کشیده بر دندان

گفت بر او که ای زن مکار
گرگ هستی مگر ستم کاره؟
بازگوکن، گناه آنها چیست
آن زن و آن جنین ِ بیچاره؟

در جوابش به آن جوانک گفت
یادت آید به دل تو بد کردی
از ته دل که عاشقت بودم
عشق من را ولی تو رد کردی

کینه ام را چنین فزون کردی
هر چه کردم فقط سر ِکین است
دیگ صبرم دگر به جوش آمد
لحظه‌هایم کنون چه شیرین است

از بلای دوگانه دوری کن
پند زیبا کلام ارزنده
اولی خشم آن زن ِ وحشی
دومی‌هم پلنگ درنده

Read more: http://blog2.beyt.ir/?p=11250#ixzz1dWNYP0nY
Under Creative Commons License: Attribution Share Alike


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
خوش امدید ×××××××××××××××××× خــــدایا! من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش کبریای خود نداری،من چون تویی دارم و تو همچون خودی نداری .... ×××××××××××××××××× امیدوارم که بهتون خوش بگذره
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    همه در مورد وبلاگ نظر ميدن.شما چطور؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 834
  • کل نظرات : 152
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 192
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 125
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 289
  • بازدید ماه : 289
  • بازدید سال : 62,058
  • بازدید کلی : 516,864